FANDOM

Artemis — w mitologii greckiej bogini łowów, zwierząt, lasów, gór i roślinności; wielka łowczyni.

LegendaEdytuj

Uzbrojona w magiczny łuk, Artemis jest niezrównaną boginią łowów!

Córka Zeusa i Lety, Artemis oraz jej brat bliźniak Apollo, są efektem niewierności Zeusa w stosunku do jego żony - Hery. Znieważona, Hera przeklęła ciężarną Letę, zakazując jej rodzenia na ziemi i morzu. Ta, na szczęście, znalazła wyspę, która nie dotykała wód oceanu, tak więc nie była przy ziemi, czy wodzie, przez co dzieci mogły bezpiecznie przyjść na świat. Artemis urodziła się pierwsza i zaraz po tym, w cudowny sposób asystowała matce przy narodzinach brata.

Artemis spędziła swoje dzieciństwo pośród wzgórz i lasów, ćwicząc umiejętności łucznicze i polując na bestie. Wraz z wiekiem piękniała, stawała się dumna i bezwzględna dla tych, którzy śmieli ją znieważyć, urągać jej honorowi lub, co gorsza, podważyć jej umiejętności. Adonis chełpił się właśnie tym ostatnim, dopóki Artemis nie poszczuła go dzikiem. Półboscy bliźniacy Otos i Efialtes, których nie mógł zabić nikt, oprócz nich samych, grozili, że porwą Artemis i zmuszą, by wyszła za jednego z nich. Ona jednak, nie dała za wygraną, przybrała postać łani i wbiegła między braci. Obaj jednocześnie pchnęli swe włócznie, ale zamiast nabić na nie łanię, nabili siebie nawzajem. Był też Akteon, który po podglądaniu kąpiącej się Artemis, został zamieniony w jelenia, a następnie pożarty przez własne psy myśliwskie. Tak potężny jest gniew Artemis.

Ojej błogosławieństwo proszą łowcy polujący na zwierzynę i akuszerki podczas porodów. To jej składają ofiary przed wyprawami wojennymi. Dorastające dziewczęta posyła się do jej świątyń na roczną służbę. Piękna, zabójcza, czysta, Artemis jest tak samo kobieca, jak groźna.

Przewodnik bogaEdytuj

SMITE Know Your Enemy 11 - Artemis

SMITE Know Your Enemy 11 - Artemis

Zobacz teżEdytuj

Bogowie
NewUI Pantheon Chiński Chińscy:
Ao KuangChang'eErlang ShenGuan YuHeboHouyiJing WeiNezhaNuwaSun WukongXingtianZhong Kui
NewUI Pantheon Egipski Egipscy:
AnhurAnubisBastetGebIzydaChepriNeitOzyrysRaSelkitSobek
NewUI Pantheon Grecki Greccy:
AfrodytaApolloArachneAresArtemisAtenaChironHadesKronosMeduzaNemezisPosejdonSkyllaTanatosZeus
NewUI Pantheon Hinduski Hinduscy:
AgniBakasuraKaliKumbhakarnaRamaRawanaWamana
NewUI Pantheon Japoński Japońscy:
AmaterasuRaijinSusanoo
NewUI Pantheon Majski Majscy:
Ah Muzen CabAh PuchAwilixCabrakanChaacHunbatzIxbalanqueKukulkan
NewUI Pantheon Nordycki Nordyccy:
FafnirFenrirFrejaHelLokiOdynRatatoskSolSkadiThorTyrUllYmir
NewUI Pantheon Rzymski Rzymscy:
BachusBellonaKupidynHerkulesJanusMerkuryNyksSilvanusWulkan