FANDOM

Chang’e — w mitologii chińskiej bogini Księżyca.

LegendaEdytuj

Bogowie nie zawsze rodzą się w dziele stworzenia, czasem po prostu stają się nimi stają w wyniku tragicznego zbiegu okoliczności. Tak było w przypadku Chang'e, bogini księżyca.

Ze wszystkich nieśmiertelnych istot zamieszkujących niebiosa, Chang'e była najbardziej elegancką tancerką. Poruszała się z wdziękiem gołębia smaganego wiatrem. Pewnego dnia zwróciła uwagę bohatera, łucznika o imieniu Houyi, i para wkrótce się pobrała. Wszystko szło po ich myśli.

Jednak sytuacja na Ziemi nie wyglądała najlepiej. Dziesięć słońc, dziesięcioro dzieci Jadeitowego Cesarza, spaliło ziemię i zagotowało morza. Dzielny Houyi złapał za łuk i zestrzelił dziewięć z nich, zostawiając tylko jedno słońce. Choć świat został ocalony, Jadeitowy Cesarz wpadł w wielki gniew z powodu śmierci swego potomstwa. Za karę uczynił Houyi i Chang'e śmiertelnikami.

Chang'e ogarnął smutek i przestała tańczyć. By przywrócić ich status w niebiosach, Houyi zdobył eliksir nieśmiertelności, lecz gdy wybrał się na polowanie, zjawili się złodzieje pragnący ukraść cenną miksturę. Chang'e próbowała ukryć eliksir, lecz w końcu była zmuszona go wypić. Było to za dużo jak na jedną osobę - co prawda stała się nieśmiertelna, ale została zabrana do niebios.

Od tamtej pory, Chang'e mieszka na księżycu i nie może zobaczyć się z mężem, a jej jedynym towarzyszem jest Jadeitowy Królik. Świat znów stoi przed wielkim zagrożeniem i Chang'e po raz kolejny znalazła się wśród śmiertelników. Być może wykorzysta swoją drugą szansę. Jeśli uratuje świat i nie rozgniewa przy tym Jadeitowego Cesarza, będzie mogła w końcu dołączyć do swego męża.

Przewodnik bogaEdytuj

Smite - Chang'e God Reveal Trailer

Smite - Chang'e God Reveal Trailer

Zobacz teżEdytuj

Bogowie
NewUI Pantheon Chiński Chińscy:
Ao KuangChang'eErlang ShenGuan YuHeboHouyiJing WeiNezhaNuwaSun WukongXingtianZhong Kui
NewUI Pantheon Egipski Egipscy:
AnhurAnubisBastetGebIzydaChepriNeitOzyrysRaSelkitSobek
NewUI Pantheon Grecki Greccy:
AfrodytaApolloArachneAresArtemisAtenaChironHadesKronosMeduzaNemezisPosejdonSkyllaTanatosZeus
NewUI Pantheon Hinduski Hinduscy:
AgniBakasuraKaliKumbhakarnaRamaRawanaWamana
NewUI Pantheon Japoński Japońscy:
AmaterasuRaijinSusanoo
NewUI Pantheon Majski Majscy:
Ah Muzen CabAh PuchAwilixCabrakanChaacHunbatzIxbalanqueKukulkan
NewUI Pantheon Nordycki Nordyccy:
FafnirFenrirFrejaHelLokiOdynRatatoskSolSkadiThorTyrUllYmir
NewUI Pantheon Rzymski Rzymscy:
BachusBellonaKupidynHerkulesJanusMerkuryNyksSilvanusWulkan